Nyitvatartás

Hétfő – Pétek: 8 – 17 -ig
Szombat – Vasárap: Hívjon telefonon!

Akciós Motorkerékpárok

 

Motowell_Crogen_City

 

Ajánlatkérés



Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

captcha

Autószerviz

Autó javítás

Szinte kivétel nélkül bármilyen típusú személyautó javítását vállaljuk.

 Motor Diagnosztika

A benzines motordiagnosztika keretein belül, a következőkkel
állunk kedves ügyfeleink rendelkezésére, motor problémák esetén:

- Kompresszió, veszteség,mérés
- káros anyag kibocsátás mérése

- Tárolt, vagy rejtett hibák műszeres
kiolvasása – feltárása – kijavítása.

Fékhatásmérés

Soron kívül vállaljuk személyautók fékhatásmérését.
Ennek ára 2 000,-Ft + áfa.

Műszaki vizsgáztatás

A nálunk vizsgáztatott autókon, a közlekedésbiztonsági felülvizsgálatokon
belül fékmérést, futómű, kormánymű,és a világítások ellenőrzését is elvégezzük.

A fékek ellenőrzése minden esetben megbontással történik, elkerülendő a vizsga után rövid idővel jelentkező a mechanikus kopásokból adódó fék problémákat.
Ugyanis a fék lehet jó mérésre, de megbontás nélkül senki nem tudja megmondani, hogy néhány nap, vagy kilométer megtétele után nem kopik-e el teljesen a fékbetét vagy pofa, nem szakad-e le a féktárcsa….stb.

Futómű javítás

Hazai és főleg Budapest útjainak minősíthetetlen állapota fokozottan indokolja a rendszeres futómű átvizsgálásokat az Önök biztonságának érdekében.
Szervizünkben az időszakos vagy rendszeres átvizsgálások alkalmával minden esetben átvizsgáljuk a futóművek kopó alkatrészeinek állapotát..

Kedvező munkadíj

Igyekszünk továbbra is alacsonyan tartani árainkat, 4.000,- Ft + Áfa óraszorzóval dolgozunk.
Szolgáltatásunk része ügyfeleink folyamatos telefonos tájékoztatása és egyeztetés a munkafolyamatok közben felmerülő egyéb hibákról, /illetve költségekről. /
Nagy figyelmet fordítunk a szükséges csere alkatrészek minőségére, ugyanakkor azt is szem előtt tartjuk, hogy a hazai beszállítók, és nagykereskedelmi cégek közül a leginkább megfizethetőt válasszuk.

Gumi javítás, csere

Műhelyünkben lehetőség van gumiszerelésre, defekt javításra,
téli-nyári gumi szettek cseréjére, ápolására ,tárolására

Klímatöltés

Klíma ellenőrzés javítás

Futómű:

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.

A legtöbb mai korszerű autónak az első és hátsó futóműve is állítható – kivétel a merev hátsóhíddal ellátott gépkocsi. A hátsó futómű beállítása ugyanolyan fontos, mint az első tengelyen történő állítás, mert ennek hiányában gumikopás, elhúzás, kormány ferdeség léphet fel. Ezeket a munkákat csak egy speciális, négy mérőfejjel rendelkező műszerrel lehet optimálisan beállítani. A hátsó futómű bemérése a nem állítható merev hátsó hídnál is nagyon fontos, mivel csak így kapunk teljes képet a futómű geometriájáról. Ezért javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.

Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.

Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

  • kopogó hang
  • kanyarodásnál visító gumik zaja
  • gumik széleinek rendellenes kopása
  • kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
  • fékezésnél kormányrázás
  • búgó, morgó hang a kerekek felől
  • kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
  • nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
  • túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.

A futómű beállítás menete

  • guminyomás ellenőrzése
  • díjtalan fékolaj forráspont ellenőrzés
  • ingyenes ablakmosó folyadék feltöltése (téli/nyári egy literig)
  • futómű beállítása
  • próbaút

Áraink

  • Futómű első tengelyének állítása: 5.000 Ft
  • Futómű első és hátsó beállítása: 6.000 Ft
  • Terepjáró futómű beállítása: 6.000 Ft  
  • korrodált, “megmozdíthatatlan” futómű csavarok bontása felárral jár.

 A garantált, optimális futómű állítás feltétele, hogy hibátlan legyen a felfüggesztés, nem félrekopott és nem egy másik, rossz futóművel futott autóról leszerelt gumiköpennyel rendelkezzen a gépkocsi.

Szervizünk teljes körű futómű javítással áll rendelkezésére.

Fék:

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele. Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során: 1. fék, 2. gumiabroncs, 3. biztonsági öv, 4. világítás, 5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító…

Fék,  Fékbetét és féktárcsa  
Fék megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

1. fék, 2. gumiabroncs, 3. biztonsági öv, 4. világítás, 5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító. Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Fékbetét

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem.

A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

Dobfék

Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?

Fékolaj

Tudta-e, hogy a fékolaj hygroscopikus?

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 o C alá. Az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 oC. Szervizünkben mértünk már 110 oC-os fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját.

Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

  • autópályán fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás esetén – nedves úton balesetveszélyes!
  • túlzott gumikopás esetén
  • fékezésnél kormányrázás – túlterheli a futómű alkatrészeit
  • fékezésnél fémes hangot hall
  • lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik)
  • puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút!
  • túlzottan nagy fékpedálút – megnövekszik a fékút és a reakció idő.
  • A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével.
  • díjtalan fékolaj forráspont ellenőrzés

 

Minden fékjavítás után az Ön biztonsága érdekében kötelezően fékhatást mérünk,zervizünk teljes körű fékjavítással áll rendelkezésére.